Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

  • Index
  •  » Eberron
  •  » Krótki opis charakterystycznych elementów świata Eberron

#1 2011-12-12 14:31:26

Valaar

Administrator

Zarejestrowany: 2011-12-12
Posty: 264
Punktów :   

Krótki opis charakterystycznych elementów świata Eberron

Środkowe Khorvaire, znane jako Pięć Narodów – niegdyś jedno dumne państwo, teraz podzielone w wyniku wojny o sukcesję. To ziemie cywilizowane, lecz oszpecone Ostatnią Wojną i przeżarte rakiem intryg. Każde z państw po cichu knuje przeciwko wszystkim innym, szykując się na moment, w którym będzie mogło wznowić wojnę i zjednoczyć Pięć Narodów pod swoim sztandarem. W cichą wojnę wywiadów nierzadko wciągani są obiecujący poszukiwacze przygód, opłaceni bądź zmuszeni do współpracy. Najbardziej angażują się w nią Brelandia i Aundair. Nie brak i mniejszych graczy walczących w cieniach miast o wpływy, bogactwo i informacje – drużyna może zostać wplątana w machinacje gangów, kultów czy ambitnych magów.

Największym kotłem tych intryg jest Sharn – najważniejsze miasto Brelandii i całego Khorvaire, absurdalna metropolia wież wysokich na kilometry. Tu mieszają się wszystkie rasy, kultury i kuchnie Khorvaire – to eberroński odpowiednik wielkich metropolii naszego świata (i naszej popkultury), a także gwiezdnowojennego Coruscant i z planarnego Sigil.

Pięć Narodów dzieli wiele, lecz łączy wszechobecność magii. Ulice miast oświetlane są magicznymi latarniami, wśród ludzi żyją zbrojnokuci, oficjalne dokumenty są sygnowane runami mocy, zaś główne miasta obszaru połączone są magiczną koleją błyskawiczną. Wraz z magiczną technologią pojawiają się 'anachronizmy' – państwa są na tyle zorganizowane, że stosują system paszportów i dowodów osobistych. Większość tych udogodnień jest dziełem Domów Smoczych Znamion. Magia miała też swoją rolę w wojnie – wykuci zostali zaprojektowani na jej potrzeby, magowie pełnili rolę artylerii, zaś militarystyczne Karrnath zalewało wrogie armie hordami nieumarłych.
Kiedyś Pogorzelisko było Cyrą, jednym z Pięciu Narodów rozmiłowanym w sztuce i bogactwie. Kilka lat temu, w dzień do dziś znany jako Dzień Żałoby, przez ludny kraj przetoczyła się magiczna katastrofa, która zmiotła jego mieszkańców z powierzchni ziemi i zamieniła żyzne równiny w szare pustkowia. Nikt nie wie, co ją wywołało, ale sama świadomość tego, że w świecie istnieje taka siła, skłoniła władców pozostałych czterech państw do zakończenia Ostatniej Wojny. Od tej chwili Pogorzelisko jest koszmarem ludzkości, ale i rajem dla śmiałków gotowych zapuścić się w jego szare mgły. Wielu ginie, ale inni wracają z wartymi fortunę pozostałościami po dumnej Cyrze. Obok niezależnych poszukiwaczy skarbów nie brak i agentów królestw chcących ustalić, co wywołało Pożogę i czy grozi ona innym ziemiom. Wrogami obu grup są dziwaczni mieszkańcy Pogorzeliska – zmutowane zwierzęta, nieumarli i agresywni, gardzący śmiertelnymi zbrojnokuci dowodzeni przez tajemniczego Pana Ostrzy.

Smocze znamiona (Dragonmarks) - fizyczne manifestacje Smoczego Proroctwa, magiczne znaki pojawiające się na ciele przedstawicieli niektórych rodów


"Jeśli nie uda ci się za pierwszym razem,to znaczy, że skoki ze statków powietrznych nie są dla ciebie." ~ , Lysse Lyrriman d'Sivis, gnom, Wysoka Rada Domu Sivis

Offline

 
  • Index
  •  » Eberron
  •  » Krótki opis charakterystycznych elementów świata Eberron

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.klubbakugan.pun.pl www.pixelarts.pun.pl www.supernaruto.pun.pl www.cycling-manager.pun.pl www.pokeswiat.pun.pl