Valaar - 2015-06-22 16:23:48

Dom Cannith - ludzki dom, znany z innowacji i zaawansowanych technologii, to im Khorvaire zawdzięcza m. in. zbrojnokutych, kolej błyskawiczną, latające galeony czy latarnie. Zajmują się produkcją i naprawą przedmiotów. Przedmioty z symbolem domu (gorgon) są gwarancją ceny i jakości. Produkuja wszystko od podków dla koni po miecze.

Dom Deneith - ludzki dom, słyną z najemników i strażników do wynajęcia każdemu kogo na to stać, z ich usług podczas ostatniej wojny korzystało wszystkie pięć walczących nacji.

Dom Ghallanda - halfliński dom, specjalizuje się w zapewnianiu podróżnym dachu nad głową i bezpiecznego schronienia, posiadają na całym Khorvaire liczne enklawy (hotele), tawerny, zajazdy itp.

Dom Jorasco - halfliński dom, znany głównie za sprawą swojej usługi premium -Gildii Uzdrowicieli.

Dom Kundarak - krasnoludzki dom, najwięksi bankierzy tego świata, specjalizują się także w depozytach, a także przedsięwzięciach wymagających ogromnych nakładów finansowych.

Dom Lyrandar - półelfi dom, panowie mórz i nieba, zmieniają pogodę i z pomocą gnomów z Zilargo operują największą flotyllą statków powietrznych na Khorvaire.

Dom Medani - półelfi dom, najmniejszy i jeden z najmłodszych; znani jako wartownicy, wynalazcy magii, doradcy, kontrwywiadowcy; jeden z nielicznych domów z silną geograficzną przynależnością, właśnie to obszaru Brelandu.

Dom Orien - ludzki dom, specjalizuje się w usługach kurierskich i transporcie lądowym, a dla najbogatszych oferuje usługi teleportacyjne; mimo tego, że to Dom Cannith wynalazł kolej, zarządza nią własnie Dom Orien.

Dom Phiarlan - elfi dom, obok wyspecjalizowanych artystów i rzemieślników może dostarczyć również wiele przydatnych informacji zebranych przez swoich szpiegów i informatorów.

Dom Sivis - gnomi dom, specjalizuje się w usługach komunikacyjnych na dużą odległość, członkowie domu działają także jako notariusze i tłumacze.

Dom Tharashk - ludzki i półorczy dom, specjalizują się w usługach, nazwijmy to "poszukiwawczych", od wykrywania surowców, znajdowania źródeł wody, po zatrudnianie łowców nagród i prywatnych detektywów, gdzie zaczynają  konkurować z Domami Medani  czy Deneith; z mniej znanych aspektów działalności współpracują, jako jedyny chyba dom, i korzystają z usług  rzemieślników i najemników z Droaam, krajem rządzonym przez rasy niecywilizowane z którym są w sojuszu (gnolle, orki, gobliny ogry, zmiennokształtni itp.)

Dom Thuranni - elfi dom, kiedyś był częścią Domu Phiarlan, teraz stał się ich bezpośrednią konkurencją w usługach związanych z rozrywką i szpiegostwem, oficjalnie zajmuja się dostarczaniem artystów i dworzan dla bogatych domów, plotki mówią, że nie jest to jedyne źródło ich dochodów i że zatrudniają najlepszych asasynów.

Dom Vadalis - ludzki dom, głównym żródłem dochodu jest hodowla i sprzedaż zwierząt; udało im się łącząc magię rytualną i naukę wypracować metody magicznego ulepszania gatunków zwierząt; potrafią także oswoić gatunki, których oswojenie jest dla specjalistów spoza domu bardzo trudne lub niemozliwe np. gryfony jako wierzchowce.

www.dobra-tv.pun.pl www.grupa120.pun.pl www.pytam.pun.pl www.l2utopia.pun.pl www.szostaf.pun.pl